lördag 28 april 2012

”De djupaste känslorna döljer sig längst in bland de osagda orden”


Bok: Jag saknar dig, jag saknar dig! 
Författare: Peter Pohl & Kinna Gieth 
Enäggstvillingarna Cilla och Tina är bästa vänner men samtidigt är de väldigt olika. Cilla bryr sig bara om film och teater som går sin egna väg medans Tina är populär och alltid kär. Cilla och Tina ska snart fylla fjorton år men det får inte Cilla vara med om, hon kommer dö i en trafikolycka. Boken handlar om när Tina blir ensam kvar och tvingas stå upp och hålla balansen i livet utan Cilla. 
Jag tycker att boken är bra för att Tina berättar på ett bra sätt hur hemskt det är när en nära som man verkligen älskar plötsligt försvinner. Att man måste stå upp och inte tappa taget. Boken visar en äkta syskonkärlek vilket gör att boken är läsvärd. 
Boken påminner mig om filmen jag sett. Den påminner också om alla stunder man haft tillsammans med sin syster. 

1 kommentar:

  1. Intressant att läsa, Ebba!

    Du har levt dig in i handlingen i både boken och filmen.

    Bra att du skrivit egna tankar och reflektioner.

    / Sylvia

    SvaraRadera