onsdag 16 maj 2012

Kärlek övervinner allt



Jag har läst boken Hjärtans fröjd skriven av Per Nilsson.
Boken handlar om att en pojke blir kär i en flicka som han smygtittar på i bussen varje måndag-, tisdag- och torsdagsmorgon på väg till skolan. De börjar träffas och snart är pojken djupt förälskad. Han märker inte att hon inte alls är lika intresserad.
Dagen efter deras första natt tillsammans, börjar sommarlovet och pojken åker till USA. Han tänker ständigt på henne och lever bara för det ögonblick när de ska återses. Men när han kommer hem blir ingenting så som han föreställt sig.

Jag tycker att det var intressant att läsa denna bok, att följa hur det går med pojken på hans ”äventyr”. Jag tyckte det var roligt därför att jag blev fast vid denna boken och läste ut den på två dagar.


Jag tycker boken är bra, för den beskriver hur snabbt man kan bli tillsammans och älska varandra mycket. Dessutom hur jobbigt det kan kännas ens älskling reser bort ett tag. Man kan känna sig ensam om man inte har sin älskling att kramas och prata med.

Boken påminner mig om när jag såg en snygg flicka på bussen. Hon hade blont hår, bruna ögon och fina kläder på sig. Hon utstrålade. Hon gav mig ett leende när hon skulle stiga av bussen.
Jag kommer tänka på hur fint det är när en pojke och en flicka är bästa vänner. Jag tycker inte att det är så vanligt, därför att killar brukar vara med killar, och tjejer brukar vara med tjejer. Då tycker jag att det är fint och bra när en kille och en tjej är bästa kompisar.

Skriven av Eric Johannesson

1 kommentar:

  1. Det är riktigt roligt att du tycker om denna bok och läste den så snabbt, Eric.

    Om du tycker om denna författare kanske du vill fortsätta med "The return of Hjärtans fröjd"? Den boken är ganska nyskriven.

    Bra jobbat, Eric / Sylvia

    SvaraRadera