söndag 9 december 2012

TRE VECKOR


Hej det är jag.
Hej du.
Har du tid att prata?
Nej, egentligen inte. Kan vi ta det ikväll? Det är lite körigt just nu.
Vill helst ta det nu.
Skit jag är helstressad. Vad är det som är så viktigt?
Jag vill skiljas.

Ulli och Peter är ett gift par runt 40. De verkar inte ha några problem alls med många vänner, bra jobb och två stycken tonårskillar 16 och 18 år. Detta är vad Ulli tror men hennes man har haft en älskarinna och vill nu skiljas. Ullis liv rasar fullständigt ihop och allt blir kaos. Till råga på allt är det tre veckor kvar till jul.

TRE VECKOR är Birgitta Bergins första bok och fokuset kanske inte just var min målgrupp men jag tyckte ändå att boken var spännande och rolig. TRE-VECKOR  är spännande, dramatisk, rolig och det slutar aldrig att hända saker man vill helt enkelt bara fortsätta läsa.
    Birgitta  Bergin skriver boken bra och får mig att tänka på det vardagliga livet med karriärer, svartsjuka, intriger och kärlek.

Jag ger boken @@@@ av @@@@@

Recenserad av Adam Bergin.

1 kommentar:

  1. Bra, Adam!

    Roligt att du har läst denna vuxenbok. Jag förstår att den ger många tankar om hur vårt nutida liv plötsligt kan förändras.

    Spännande med en debutant som dessutom finns i din egen familj ...

    Du får gärna ge ett muntligt boktips nästa termin!

    / Sylvia

    SvaraRadera