måndag 23 maj 2011

Bra bok men kort

Sixten är skriven av Ulf Stark. Bokens författare är svensk så jag antar att boken inte är översatt. Bokens original titel är Sixten.


Författaren Ulf Stark är 77 år och bor i Stockholm tror jag. Några andra böcker är Kan du vissla Johanna, Dårfinkar och dönickar & Min vän Percy, Buffalo Bill och jag.


Förlaget som gett ut boken är Bonnier Carlsen. Den trycktes år 1987, men det är tryck 2000 oxå. Boken är tryck i Finland.


Boken handlar om Sixten som vill hjälpa sin skilda pappa att hitta en ny fru. Han har en kompis som hjälper honom oxå.


Det jag gillar med boken är att det skulle kunna hända vem som helst och att det är ganska verklig historia.


Jag har ingen favorit händelse i boken.


Jag tycker att boken passar för lite sämre läsare. För den är ganska kort med stora bokstäver.


Man ska läsa boken för att det kan hända många.

3 kommentarer:

  1. Hur gick det för pappan? Hittade han någon ny fru?

    SvaraRadera
  2. Du har skrivit en korrekt recension. Nästa gång får du välja bok själv / Sylvia

    SvaraRadera