fredag 27 maj 2011

Minkar släpps ut från minkfarm.

Jag har läst en bok som heter Egna spår. Författaren heter Emma Vall. Boken utgavs av Alfabeta Bokförlag 1999 och trycktes av AiT Falun. Boken är lagom tjock, perfekt text storlek och lätt att läsa. Boken innehåller ungefär 126 sidor och det tog ungefär en och en halv vecka för mig att läsa ut hela boken eftersom jag inte läser varje dag som man borde.

Den handlar om en tjej som heter Svala och är fjorton år gammal.Flera av hennes kompisar är veganer och är mot allt djurplågeri. Och när massa minkar släpps ut från en minkfarm vill Svala ta reda på vilka som ligger bakom. Hon tar en massa risker och det blir ganska farligt. Jag har inte läst andra böcker som Emma Vall har skrivit, men jag vet att hon har skrivit 2 kriminalromaner för vuxna och dom böckerna heter ÄNGLAVAKT och KATTJAKT. Just den här genre tycker jag inte är så speciellt spännande, det påminner mig inte om något speciellt men helt okej att läsa ändå.
Om man gillar deckare tycker jag att man ska läsa den här boken. I början var den inte så spännande, men sen börjar det hända saker.

1 kommentar: