torsdag 26 maj 2011

''David titta vad jag hittat!''

Jag har läst boken Skelettpojken av Anne Rooney.
Boken är översatt av Maria Holst. Originaltiteln är Soldier Boy. Anne Rooney är ca 50 år gammal och bor i ett gammalt hus i Cambridge i östra England. Anne Rooney har även skrivit Kung Arthur och riddarna kring det runda bordet och Vulkan.

De som har gett ut boken i det svenska exemplaret är Hegas men den engelska versionen av den är Evans brothers. Boken är tryckt i England men översatt och tryckt här i Sverige också.

Två bröder hittar ben i trädgården. De trodde först att benen var från en hund men de var från en människas hand.

Jag tyckte om att läsa denna bok för att den var spännande. Det var mycket som hände och polisen kom.

Jag tycker boken passar för någon som vill ha en lättläst bok.

Man ska läsa boken för att den är spännande.

Av: Marcus Davidsson



3 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att du läste den här boken och tyckte att den var spännande, Marcus.

    SvaraRadera
  2. Nice mannen!
    Verkar rätt bra ändå :P

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du kunde lägga mer tid på det för det var inte bra. Du skulle kunna skriv en ny recencion i 8 an kanske då du lägger tid på det

    SvaraRadera