fredag 27 maj 2011

Tråkigt drama i Stockholms skärgård

August strindberg - föddes 21 januari 1849 och dog 1812. Han är en av Sveriges mest kända författare och har skrivit massa böcker.

Han har bland annat skrivit Det nya riket, Fröken Julie och Röda rummet.



Tryckt år 1914 i STOCKHOLM

Albert Bonniers Förlag


En man vid namn Carlsson kommer ut till ön Hemsö och börjar arbeta för Madame Flod. Han får alla männen på gården att arbeta och det gillar de inte. Carlsson gifter sig till slut med Madame Flod för hennes pengars skull. Jag gillar inte boken. Den var ultratråkig och jag vill aldrig någonsin läsa den igen.

Det finns inget i boken jag gillar. Språket var svårt att förstå för att det var så gammalmodigt. Jag tycker inte att det hände något spännande alls i boken.

Jag tror att man ska vara lite äldre för att tycka om den här boken. Om man gillar August Strindbergs andra böcker ska man läsa den tycker jag. Man ska nog vara ganska van att läsa svåra böcker för att tycka om den här.

Man ska läsa boken om man gillar den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar