fredag 27 maj 2011

Resan som började med ett slut, En bok om undomars kärlek och kriminalitet.

Författare: Zulmir bececevic. Bokens namn: Resan som började med ett slut.

Förlag som har gett ut boken: Alfabeta bokförlag AB, Stockholm. Boken är tryckt i Nörhaven, Paperback A/S, Danmark 2008.

Viktiga personer: Nino, Pepsi, Jessica, Flora, Abdul, Edo och Petra

Platser boken utspelas i : Doktorsgården. (Påhittad plats)

Jag gillar boken för att: den påminner mig om mig själv den är spännande och väldig rolig.

En viktig händelse är när dom dom hade köpt vin och alkohol och skulle ha första fyllan. Dom drack drickorna sen så drog hela gänget till Statoil och där fanns det en grön Volvo med motorn igång som Issa från Somalia hoppade in i och körde till sina kompisar och alla hoppade in och ägaren sprang efter bilen men hann inte ifatt. Färden slutar i diket.

Jag tycker att människor som är 12-15 år borde läsa den för att den är väldigt passande för dom åldrarna är man äldre är det inte lika spännande.

Man ska läsa boken för att den är väldigt bra och spännande och man tröttnar inte av den alls man kan läsa och läsa utan att bli trött

2 kommentarer:

  1. Roligt att du tyckte om boken. Vad är det som påminner om dig? / Sylvia

    SvaraRadera
  2. Jag har själv läst den.


    Grym och väldig rolig

    JOAKIM 7B

    SvaraRadera