fredag 27 maj 2011

När stora drömmar slutar i besvikelse.

Jag har läst Drömmar som krossas av författaren Bengt-Åke Cras. Förlaget som har gett ut boken heter B Wahlströms. Den trycktes av ScandBook AB i Falun 2009. På framsidan av boken ser man en kille sitta på en fotbollsplan. Man ser hans fotbollsskor i närbild och då förstår man att boken kommer att handla om fotboll.

Den handlar om en kille som heter David. Han älskar fotboll och tränar ofta. Han spelar fotboll i Malmens IK i Stockholm. Det går väldigt bra för honom och Hammarby vill skriva kontrakt med David, men sen så flyttar familjen utanför Stockholm precis när David ska skriva kontrakt med Hammarby. Ingenting blir som han hade hoppats.

Jag gillar boken för att den handlar om fotboll och det är ett av mina stora intressen. :D

Det stycket som jag tyckte var bäst var när han skulle skriva kontrakt med Hammarby men det blev inte så.

Jag tycker att boken passar för dem som är intresserad av Fotboll.

Man ska läsa boken för att den är så himla bra och man får lära känna David.

Hans drömmar går inte i uppfyllelse, men det blir ganska bra till slut ändå. Hur det går får man veta i fortsättningen som heter Ett steg i taget.

2 kommentarer:

  1. Boken låter rolig och intressant och jag skulle vilja läsa den för att jag är också fotboll intresserad.

    SvaraRadera
  2. Det var intressant att läsa, Mikael. Kommer du att läsa "Ett steg i taget nu?" / Sylvia

    SvaraRadera