torsdag 26 maj 2011

Dö tidigt eller flytta till England

Boken som jag har läst heter Flodvågen (kunde icke den översatta titeln)
författaren heter Anne Rooney.
Boken är översatt och blev detta av Maria Holst.

Boken handlar om att det har blivit förgiftat vatten eller översvämning över hela världen förutom i England. Vattnet stiger ur marken säger de på de flesta platserna i världen. Kevin(huvudpersonen) har hittat Danny som är en ¨klimatflykting¨ han får mat och han stannar där så länge. Det utspelar sig i England och det händer en massa i världen samtidigt.

Boken gillar jag för att den har spänning, ett bra slut och en ganska bra handling. Boken visar väldigt många olika saker som t.ex mobbning. Den visar ett jätte bra perspektiv över de flesta händelser. Jag tänker på filmen The day after tomorrow när jag läser boken.

En händelse som jag kommer ihåg bättre än de andra är när en av huvudpersonerna(Danny) berättar om sitt land och vad som har hänt osv. Det ger en bra över blick om världen utanför England.

Jag rekommenderar denna boken till personer som gillar framtids böcker och fantasi.

Förlaget heter Hegas AB

2 kommentarer:

  1. Det låter som en intressant och spännande historia, och man vill själv läsa den / Sylvia

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja läsa denna boken för den låter spännande och väldigt bra.
    HÄRLIG RECESION!! :D

    SvaraRadera