tisdag 24 maj 2011

Hela klassen blev lurad

Hela klassen blev lurad.



Bokens namn: Dårfinkar och Dönickar och författaren heter Ulf stark.


Ulf Stark är en författare som föddes 12 juli 1944 Stureby i södra Stockholm.

Han slog igenom med boken Dårfinkar och Dönickar som trycktes av bokföretaget BonnierCarlsen. Boken handlar om en flicka som heter Simone och flyttar till en by med sin mamma. När de kommer fram till byn så fattar de att Kilroj som var hunden inte var med. De hade glömt honom


När jag läser boken så kommer jag att tänka på att bara för att man är ganska lik en kille och för att läraren tog fel på hennes namn så hänger hela hennes liv kanske på detta. För om hon skulle säga att hon var en tjej så skulle hon troligtvis bli mobbad. Nu blev det ändå så att hon sa att hon var en tjej och hade ljugit om att vara kille.


Den bästa händelsen i boken är när de hittar hunden Kilroj. Efter som boken var så tråkig så var det den bästa händelsen.


Boken är för de som gillar genus alltså om både killar och tjejer.


Man ska läsa boken därför att den för att visa mycket om ungdomars känslor.



Jag skulle inte rekommendera boken eftersom den inte är i min smak men många har tyckt om den, förstår jag.


Recensionen skriven av Joakim.


2 kommentarer:

  1. Blev hon mobbad när hon sa att hon var en tjej?
    Den verkar ganska bra men tror inte det är min typ utav bok...
    Bra recession! :)

    SvaraRadera
  2. Det var bra att du läste boken, Jocke. Den handlar väl egentligen om att visa vem man är, eller?
    / Sylvia

    SvaraRadera