tisdag 24 maj 2011

Övernaturligt spännande!

Övernaturligt spännande!

Hej, jag ska berätta om boken Björn! Författaren heter Bengt Nilsson och är född 1951 han är författare och journalist och han bor i Uppsala. Han har skrivit mer än bara boken björn han har även skrivit ungdoms böcker och vuxenböcker och läroböcker. En ungdomsbok är till ex följa John fortsättningen av björn eller boken Björn,

Boken är tryckt år 1998 och har blivit tryckt många gånger men jag vet inte var den har blivit tryckt.

Boken handlar om John som på sommarlovet åker till sin mormor och morfar till ett ställe som heter björnbo med sin familj. Efter några dagar hittar John ett lik i Sjön och konstigare saker händer hela tiden han känner att någon spionerar på han och hans storasyster Maria försvinner en regnig natt. Han träffar en man som heter flottaren som vet var hon är och då letar dom efter henne.

Jag gillar boken för att den är riktigt bra och spännande, man vill liksom läsa mer och mer och mer!

Den händelsen jag tycker mest om, är faktiskt slutet men jag ska inte berätta om det annars blir den inte något kul att läsa :D

Den här boken passar nästan för alla, nog mest för dom som gillar spänning.

Man ska läsa den för att.... Den är bra riktigt bra och spännande och med man läst den vill man verkligen ha den andra delen av boken (följa John).




/Bokrecesion av: Fabian Hassel

3 kommentarer:

  1. Boken låter ganska spännande och jag kanske skulle vilja läsa den

    SvaraRadera
  2. Jag pratade med dig flera gånger medan du läste boken och märkte att du tyckte om att läsa den Roligt, Fabian! / Sylvia

    SvaraRadera